دریافت مجوز راه اندازی مرکز آموزش جوار کارگاهی توسط شرکت ایران کاوه سایپا

به گزارش روابط عمومی شرکت ایران کاوه سایپا، به همت واحد آموزش با تهیه طرح توجیهی و ارایه مدارک و مستندات به سازمان آموزش فنی وحرفه ای استان البرز، شرکت ایران کاوه موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز آموزش جوار کارگاهی فنی وحرفه ای با هدف طرح ریزی آموزش های مهارتی سفارش محور و منطبق با بازار کار، دستیابی به مدلهای توانمندسازی شاغلین و کارجویان، جهش تولید و ... گردید.
جمشید حسین زاده مدیر منابع انسانی شرکت ایران کاوه سایپا با بیان اینکه امروزه نیروی انسانی دارای صلاحیت های حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم مبتنی بر مهارت‌های موردنیاز مشاغل ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و بین کارگاهی، ارتقای مهارت باهدف کاهش هزینه‌های جانبی تولید، استفاده بهینه از امکانات آموزشی جهت شاغلین، صیانت از نیروی کار و همچنین تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در دستور کار واحد آموزش شرکت قرار دارد.
حسین زاده با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی، بیان کرد: سرمایه انسانی در جوامع توسعه‌یافته و در حال توسعه یکی از مهم‌ترین عناصر مؤثر در بهبود، بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید محصول است که لازم است مهارت‌های موردنیاز مشاغل به آنها آموزش داده شود.
وی در ادامه اذعان داشت: قانونگذار مشوق‌های خوبی برای واحدهای تولیدی که اقدام به راه‌اندازی این مراکز می‌کنند، در نظر گرفته است به طوری که بر اساس تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده واحد های صنعتی، تولیدی و خدماتی که اقدام به راه‌اندازی مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی می‌کنند به همان میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه از معافیت‌های مالیاتی بهرمند خواهند شد.
دریافت مجوز راه اندازی مرکز جوار کارگاهی در راستای آموزش علمی و استاندارد مهارت ها برای کلیه ادارات، نهاد ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی توسط ایران کاوه سایپا اخذ شده است که بعد از راه اندازی شهروندان و کارکنان ادارات و نهاد های مختلف می توانند ضمن ثبت نام، با رعایت الزامات و استاندارد های سازمان فنی و حرفه ای از مدارک بین المللی این سازمان بهره مند گردند.